سینما 7 - هنر هفتم

هرآنچه مربوط به پرده ی جادویی و قاب تلویزیون است...

سینما 7 - هنر هفتم

هرآنچه مربوط به پرده ی جادویی و قاب تلویزیون است...

سینما 7 - هنر هفتم
بایگانی

۳۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

23 مرداد ماه ، سالروز تولد علی حاتمی کارگردان به نام و ماندگار ایران زمین مبارک باد. کارگردانی که فیلمها و سریالهای ماندگاری نظیر مادر، کمال الملک، طوقی، سوته دلان، هزار دستان، حسن کچل و ... را در پرونده کاری درخشان خود دارد و هر ایرانی با آثار او خاطرات زیادی دارد...



روحش شاد و یادش گرامی باد...

۰ نظر ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۶


هیرو : بزن قدش

بای مکس : بزنم کجاش؟! این تو اطلاعاتم ثبت نشده...

هیرو : نه، این مال اطلاعات مبارزه نیستش! ما آدمها وقتی خیلی ذوق میکنیم؛ میزنیم قدش. اینجوری... یاد گرفتی؟

بای مکس : فکر میکنم تا حدودی یاد گرفتم...


نام فیلم : Big Hero 6

نام کارگردان : Chris Williams & Don Hall

۰ نظر ۲۳ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۳

تنهایی لیلا سریالی است درباره محمد، متولی امامزاده‌ای که در زلزله خانواده خود را از دست داده و طی حادثه ای درگیر عشق دختری به نام لیلا میشود و...

اگر شما هم این سریال را دیده باشید، حتما میدانید که در قصه این سریال یک دختر کاملا امروزی و پولدار که از بچگی در اروپا و آمریکا بزرگ شده و الآن هم از خانواده اش در آمریکا جدا شده و به ایران آمده به نام لیلا، در یک شب که دچار بحران شده و ماشینش خراب شده، از روی ناچاری به امامزاده ای پناه میبرد و شب را در همان امامزاده صبح میکند. متولی امامزاده(محمد) هم که شخصیتی بسیار مذهبی و چشم و گوش بسته و کم درآمد است برای اینکه به گناه نیفتد و... آن شب سرد را با اینکه خودش بیمار است در خارج از امامزاده صبح میکند و حتی برای دوری از گناه تمام انگشتانش را در آتش میسوزاند تا آتش جهنم برایش تداعی شود و بتواند نفسش را کنترل کند و...

و بعد در ادامه روند قصه ما میبینیم که لیلا که متوجه رفتار محمد و سوزاندن انگشتانش و... میشود ابتدا تعجب میکند ولی کم کم عاشق و دلداده او و رفتارهایش میشود و بعد به هر دری میزند تا با او ازدواج کند - در حالیکه محمد چون او نامحرم است حتی حاضر نیست نگاهش بکند و با او حرف بزند- ولی پس از مدت بسیار کمی با پیگیری های مداوم و پیله کردنهای لیلا و واسطه گری هایش بالأخره محمد راضی میشود و این دو نفر با هم ازدواج میکند...




حالا من فقط چند سوال کوچک از جناب محمدحسین لطیفی، کارگردان این سریال میپرسم و بس:

1- کدام انسان عاقل و فرهیخته ای برای دور ماندن از گناه انگشتان دستش را میسوزاند؟؟؟ اگر به جای یک شب هرشب یک زن به امامزاده پناه می آورد که احتمالا محمد سریال شما باید تا آخر سریال با یک پیت بنزین تمام بدنش را نابود میکرد تا به گناه نیفتد... این است الگوهای ارزشی و مذهبی شما در تلویزیون؟؟؟

2- آیا محمد واقعا شخصیتی مذهبی است؟ اگر جواب مثبت است، او که سنگ مذهب و عقائدش را به سینه میزند چطور میتواند تن به ازدواج با دختری بزند که هیچ نقطه مشترک فکری و فرهنگی با او نداشته است؟ آیا از نظر مذهب هم سنگ بودن فکری، اخلاقی و فرهنگی یکی از اولیه ترین مقدمات ازدواج نیست؟ به نظر شما این سبک ازدواج یک مقدار بچگانه به نظر نمیرسد؟

3- آیا واقعا سریال شما میخواهد شرایط امروز جامعه ایران در سال 94 را بازتاب دهد؟ شواهد که ظاهرا بیانگر چیز دیگری است... مثلا وقتی میبینیم محمد سریالتان که حدودا 30 سالش است و ادعا میکند تا به حال هیچوقت حتی یک موبایل ساده هم نداشته و چشم و گوشش هم از یک بچه ده ساله بسته تر است؛ واقعا توقع دارید که باور کنیم سریال شما در سال 1394 و شرایط امروز جامعه اتفاق می افتد؟؟؟

4- محمد سریال شما موقع قبول ازدواج لیلا به او میگوید تنها ترسم این است که تو دلت هوای زندگی مرفه قبلی ات(از نظر مالی) را بکند و من با بضاعت کم خودم نتوانم جوابگوی نیازهایت باشم و شرمنده ات شوم. واقعا این شخصیت مذهبی و الگوی فیلم شما باید انقدر کوته بین باشد که فقط نگران این باشد که دل لیلا هوای پول و رفاه مالی قبلش رابکند؟؟؟ مثلا نباید نگران این باشد که اگر دلش هوای سبک زندگی قبلی و مدرنش را کرد تکلیف چه میشود؟؟؟ مثلا نباید نگران دوست پسر سابق لیلا که هنوز هم به شدت خواهان و مزاحم اوست بشود؟؟؟ و هزاران چیز نگران کننده دیگر...

5- بهتر نبود برای بازیگر نقش آخوند سریالی اینچنینی که داعیه ارزشی بودن دارد، از بازیگری استفاده میکردید که طوری عمل نکند که واضح باشد با نقشش هیچ ارتباطی برقرار نکرده و صرفا مشغول شعار دادن و نقش بازی کردنهای مصنوعی است؟؟؟


 

در پایان فقط یک پیشنهاد دارم به تمام مدیران و برنامه ریزان و برنامه سازان و کارگردانان و... کشورم :

شما را به خدا برای بیان مفاهیم دینی و ارزشی تان، برای بیان ارزشهای مقدستان و برای بیان حرفهای قشنگ قشنگتان، سعی نکنید که انسانهای مریخی و غارنشین را به عنوان انسان قرن بیست و یکمی سال 1394 به خورد ما دهید! معده ما به اینگونه خوراکهای فاسد عادت ندارد و مزاجمان را به کلی به هم میریزد...

سپاسگزارم، وبلاگ سینمایی سینما 7 به نشانی www.cinema7.blog.ir

۴ نظر ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۶


بیلی : وقتی دشمنتون داره اشتباه میکنه، تو کارش دخالت نکنید...


نام فیلم : Money Ball

نام کارگردان : Bennett Miller

۲ نظر ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۸

پیج سینما 7 ، هجدهم مرداد ماه، سالروز تولد الهه حصاری عزیز رو به این بازیگر جوان و مستعد سینمای کشورمون و تمام هوادارنشون تبریک میگه...



۰ نظر ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۵

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور که صبح امروز یکشنبه ۱۸ مرداد در محل هتل انقلاب در تهران با حضور جمعی از مسئولان و معاونان این سازمان از جمله حجت الله ایوبی، علی اصغر کاراندیش، حسین نوش آبادی و علی مرادخانی آغاز به کار کرد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که «گفته شده شما شخصا دستور توقیف فیلم «رستاخیز» را داده‌اید»، گفت: فیلم «رستاخیز» توقیف نشده، بلکه اکران آن با تاخیر مواجه شده است. «رستاخیز» باید اکران شود و حتما هم اکران می شود.




وی ادامه داد: ما در این خصوص ملاحظاتی داشته‌ایم و یکی از آنها این بوده که نظر مراجع هم مورد توجه قرار بگیرد. کارگردان این فیلم در قم فیلم را در بیوت برخی از این مراجع تقلید نمایش داده و حتی اصلاحاتی هم که مدنظر آنها بوده انجام شده است در عین حال برخی از مراجع نظرات فقهی خاصی دارند که چون نظر فقهی است، قابل مذاکره و اصلاح نیست.

جنتی گفت: در هر حال ما به دنبال این هستیم که هم این فیلم در موقعیت مناسبی اکران شود و هم مراجع را قانع کنیم که نظر فقهی‌شان برای خودشان و برای مقلدانشان محترم باشد، اما اجازه بدهند این فیلم برای علاقمندان آن، نمایش داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد ادعای خبرنگار سوال‌کننده درباره دستور وی برای توقیف این فیلم، گفت: بنده بیشترین کمک را به فیلم «رستاخیز» چه در مرحله تولید و چه بعد از آماده‌سازی از نظر انجام مکاتبات با دستگاه‌های مختلف برای پیش‌خرید سی دی‌های این فیلم، انجام دادم چون «رستاخیز»، فیلم بسیار ارزشی و ارزشمند است و امیدوارم در اولین فرصت اکران شود.

۱ نظر ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۸


آلیشیا : من نیاز دارم باور کنم که امکان داره یه چیز فوق العاده اتفاق بیفته ...

 

نام فیلم : A Beautiful Mind

نام کارگردان : Ron Howard



۱ نظر ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۸

بنا به آخرین گزارشها میزان فروش فیلمهای برتر روی پرده سینماهای ایران به شرح زیر است:

1- فیلم «دوران عاشقی» آخرین ساخته‌ی علیرضا رئیسیان با مجموع فروش 570 میلیون تومان و «نهنگ عنبر» ساخته‌ی سامان مقدم، با فروشی بالغ بر 6 میلیارد و 150 میلیون تومان دو فیلم پرفروش این روزهای سینما هستند.
مدیر پخش شرکت "فیلمیران" با اعلام این خبر، افزود: فیلم «دوران عاشقی» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی و فرهاد اصلانی با 9 روز نمایش در تهران در حدود 430 میلیون تومان و شش روز نمایش در شهرستان‌ها 140 میلیون تومان فروش داشته است و با در اختیار داشتن 61 سالن نمایش در کشور، مجموع فروش خود را تا شب گذشته به 570 میلیون تومان رسانده است.

2- به گفته‌ی امیر قطبی؛ «نهنگ عنبر» با بازی رضا عطاران و مهناز افشار نیز پس از 75 روز نمایش حدود 71 سالن سینما را در اختیار دارد و توانسته است مجموع فروش خود را تا شب گذشته به شش میلیارد و 150 میلیون تومان برساند.
او توضیح داد: این فیلم چهار میلیارد و 350 میلیون تومان در تهران و یک میلیارد و 800 میلیون تومان در شهرستانها فروش داشته است و جالب آنکه هر دو فیلم شب گذشته فروش 70 میلیون تومانی را تجربه کردند و در برخی سالنهای تهران نیز سانس فوق‌العاده داشتند. این در حالی است که «نهنگ عنبر» هفته‌ی دوازدهم نمایش را پشت سر می‌گذارد و «دوران عاشقی» در هفته‌ی دوم نمایش است.



3- «گینس» فیلم دیگر جدول اکران است که نمایشش از اوایل ماه رمضان آغاز شده است ولی طبق قرارداد شورای صنفی نمایش سومین هفته‌ی اکران رسمی را پشت سر می‌گذارد.
به گفته‌ی مدیر پخش شرکت "نورتابان" اولین ساخته‌ی محسن تنابنده با بازی رضا عطاران، در تهران فروشی بالغ بر یک میلیارد و 860 میلیون تومان داشته و در سایر شهرستانها 840 میلیون تومان فروخته است و مجموع فروشش در حدود 80 سالن سینما، به رقمی نزدیک به دو میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است.

4- «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی و بازی مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی و بهرام رادان تا روز گذشته که تقریباً 50 سینما را در سراسر کشور در اختیار داشته، به رقم فروش یک میلیارد و 680 میلیون تومان رسیده است.
بنا به گفته‌ی مدیر پخش "بامداد فیلم"، «عصر یخبندان» با در اختیار داشتن 20 سالن در تهران یک میلیارد و 210 میلیون تومان و 30 سالن در سایر شهرستان‌ها 470 میلیون تومان فروش داشته است.
محرم براتی ضمن اعلام این آمار در رابطه با کم شدن سالن‌های نمایش این فیلم، از محدودیت سینماها در نمایش فیلم‌ها گلایه کرد و به ایسنا گفت: سینماها ظرفیت نمایش فیلمها را ندارند و با آمدن چند فیلم جدید مجبور می‌شوند از سانس‌های نمایش دیگر فیلم‌ها کم کنند. بدین ترتیب فیلم‌ها زیر تأثیر سیاستهای غلط پخش قرار می‌گیرند و لطمه می‌بینند.
او ادامه داد : وضع پخش فیلم در سینمای ما به گونه‌ای است که که هر کس زورش برسد با چانه‌زنی فیلم دیگری را پایین می‌کشد و فیلم خود را اکران می‌کند و می‌بینیم که فیلم در حالی که هم مخاطب دارد و قرارداد نمایش اما از پرده برداشته می‌شود. این به آن دلیل است که سینماهای‌ما مستقل نیستند و با فشاری که به سینمادار وارد می‌شود، ناچار به تغییر برنامه نمایش می‌شوند.

5- «مردن به وقت شهریور» ساخته‌ی هاتف علیمردانی، با بازی حمید فرخ‌نژاد و هانیه توسلی هم فیلم دیگری است که به تازگی در سینماهای کشور به نمایش در آمده است و با 9 روز اکران به مجموع فروشی معادل 146 میلیون تومان رسیده است.
به گفته‌ی مدیر پخش "شکوفا فیلم"، این فیلم در 21 سالن تهران 109 میلیون تومان و 7 سالن شهرستان‌ها 37 میلیون تومان فروش داشته است.

منبع) سایت سینمانگار به آدرس :

http://cinemanegar.com/articleview.php?cat=25&id=10202&fest=0

۱ نظر ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۲
امروز شنبه 8 آگوست مصادف است با سالروز تولد داستین هافمن، بازیگر مشهور کهنه کار هالیوودی است که دوبار برای بازیهای درخشانش برنده جایزه اسکار شد و چهار بار هم نامزد این جایزه معتبر سینمایی شد...



تصویری که مشاهده میکنید، نمایی است از فیلم به یاد ماندنی و ماندگار «کرامر علیه کرامر» که هر دو بازیگر درون این تصویر یعنی مریل استریپ و داستین هافمن برای بازی در این فیلم بی نظیر برنده جایزه اسکار شدند.

سرویس خبری سینما7 تولد این بازیگر توانمند را به تمام علاقه مندان او تبریک میگوید...
۰ نظر ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۷

جنیفر انیستون، بازیگر 45 ساله مجموعه محبوب و مشهور "دوستان" با جاستین تروکس،نامزد 43 ساله اش ازدواج کرد.




مراسم ازدواج این زوج بسیار خصوصی و خودمانی برگزار شده و تنها 70 نفر از اقوام و دوستانشان در این جشن که در خانه آنها در منطقه بل ایر بود؛ حضور داشتند...

جالب است بدانید که جنیفر برای غافلگیر کردن مهمانان جشنشان، از قبل به آنها گفته بوده که به مهمانی جشن تولد جاستین دعوتند؛ و اینگونه آنها را حسابی شوکه و غافلگیر کرده است...

۰ نظر ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۴