سینما 7 - هنر هفتم

هرآنچه مربوط به پرده ی جادویی و قاب تلویزیون است...

سینما 7 - هنر هفتم

هرآنچه مربوط به پرده ی جادویی و قاب تلویزیون است...

سینما 7 - هنر هفتم
بایگانی

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور که صبح امروز یکشنبه ۱۸ مرداد در محل هتل انقلاب در تهران با حضور جمعی از مسئولان و معاونان این سازمان از جمله حجت الله ایوبی، علی اصغر کاراندیش، حسین نوش آبادی و علی مرادخانی آغاز به کار کرد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که «گفته شده شما شخصا دستور توقیف فیلم «رستاخیز» را داده‌اید»، گفت: فیلم «رستاخیز» توقیف نشده، بلکه اکران آن با تاخیر مواجه شده است. «رستاخیز» باید اکران شود و حتما هم اکران می شود.




وی ادامه داد: ما در این خصوص ملاحظاتی داشته‌ایم و یکی از آنها این بوده که نظر مراجع هم مورد توجه قرار بگیرد. کارگردان این فیلم در قم فیلم را در بیوت برخی از این مراجع تقلید نمایش داده و حتی اصلاحاتی هم که مدنظر آنها بوده انجام شده است در عین حال برخی از مراجع نظرات فقهی خاصی دارند که چون نظر فقهی است، قابل مذاکره و اصلاح نیست.

جنتی گفت: در هر حال ما به دنبال این هستیم که هم این فیلم در موقعیت مناسبی اکران شود و هم مراجع را قانع کنیم که نظر فقهی‌شان برای خودشان و برای مقلدانشان محترم باشد، اما اجازه بدهند این فیلم برای علاقمندان آن، نمایش داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد ادعای خبرنگار سوال‌کننده درباره دستور وی برای توقیف این فیلم، گفت: بنده بیشترین کمک را به فیلم «رستاخیز» چه در مرحله تولید و چه بعد از آماده‌سازی از نظر انجام مکاتبات با دستگاه‌های مختلف برای پیش‌خرید سی دی‌های این فیلم، انجام دادم چون «رستاخیز»، فیلم بسیار ارزشی و ارزشمند است و امیدوارم در اولین فرصت اکران شود.

نظرات  (۱)

متاسفیم برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که درکی از ...ندارد.
خوب بعید هم نیست کسی که اجازه به نشر بعضی کتبی که... میدهد این حرفها را بزند .انشاالله که هدایت شود
پاسخ:
با اینکه با نظرتون اصلا موافق نیستم اما از اینکه نظتون رو بیان کردید، بسیار متشکرم...

درود بر شما همراه گرامی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی