سینما 7 - هنر هفتم

هرآنچه مربوط به پرده ی جادویی و قاب تلویزیون است...

سینما 7 - هنر هفتم

هرآنچه مربوط به پرده ی جادویی و قاب تلویزیون است...

سینما 7 - هنر هفتم
بایگانی

تقویم سینمایی + 14 ژوئیه

سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ب.ظ

امروز 14 ژوئیه ، مصادف است با سالروز تولد یکی از برجسته ترین و به نام ترین کارگردان ها و فیلمسازان تاریخ سینما ،یعنی اینگمار برگمان . کارگردانی سوئدی(متولد سال 1918 و متوفی سال 2007) با آثاری نظیر توت فرنگی های وحشی ، مهر هفتم ، پرسونا ، فانی و الکساندر ،ساراباند و ...



در پایان جا داد که نقل قولی از رابرت مک کی( منتقد و استاد مسلم فیلمنامه نویسی) درباره اینگمار برگمان را نقل کنم :

رابرت مک کی : ((اینگمار برگمان، به عقیده من به این دلیل یکی از بزرگترین کارگردانان سینماست که بهترین نویسنده فیلمنامه در عالم سینماست . و برجسته ترین ویژگی برگمان در نویسندگی ، صرفه جویی بی حد و حصر اوست؛ یعنی درباره هرچیز کمترین اطلاعات را میدهد...))

پ.ن : ویکی از مهم ترین اثرات این صرفه جویی برگمان این است که مخاطب، رازهای فیلم را خودش کشف کند و در فرآیند حل مسائل و گره های نمایشی حضوری فعال داشته باشد...

روحش شاد و یادش گرامی باد...


نظرات  (۱)

۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۴ مهلا اقاکاظم
یه لحظه احساس کردم اومدم سینما....واقعا فامیلیتون سینماس؟؟؟؟ خیلی باحاله هاااا...هههه..وب متفاوتی دارین! ولی عامه پسند نیست..منکه خوشم اومد..مرسی :)
پاسخ:
درود بر شما دوست و همراه عزیز و گرامی...

والا باید بگم که اسم من امیرحسینه،اما فامیلیم سینمایی نیستش که(خخخخخخخخخخ)...
سینمایی درواقع صفتیه که برای خودم در این وبلاگ در نظر گرفتم...

ممنون از لطف و بزرگواری شما نسبت به وبلاگ خودتون،سینما 7...
ضمنا من تمام سعیم رو کردم و خواهم کرد که اینجا محیطی متفاوت  و  کاربردی و دوست داشتنی داشته باشه برای تمام علاقه مندان به سینما با هر سلیقه ای و از هر قشری...

بازم از شما بابت محبتتون متشکر و سپاگزارم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی