سینما 7 - هنر هفتم

هرآنچه مربوط به پرده ی جادویی و قاب تلویزیون است...

سینما 7 - هنر هفتم

هرآنچه مربوط به پرده ی جادویی و قاب تلویزیون است...

سینما 7 - هنر هفتم
بایگانی

معرفی انجمن سینمای جوانان ایران

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ب.ظ

اگر شما هم به هنر هفتم علاقه مندید و به دنبال آموزشهای آکادمیک در این عرصه هستید؛یکی از بهترین راه هایش رفتن به سراغ آموزشگاه ها و موسسات سینمایی معتبر است. امروز قصد دارم شما را با یکی از معتبرترین و با سابقه ترین مراکز آموزش سینما در ایران آشنا کنم...

انجمن سینمایی جوانان ایران،پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1364 ، با حمایت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فعالیت  خود را از سر گرفت و با هدف تشویق نوجوانان و جوانان ایرانی به هنر عکاسی و فیلمسازی و با گشایش تدریجی بیش از 50 نمایندگی و دفتر در سراسر کشور، اقدام به جذب علاقه مندان به فراگیری رشته های کارگردانی، فیلمنامه نویسی، عکاسی، تصویربرداری ، تدوین و برگزاری آزمون سراسری و دوره های یکساله فیلمسازی نمود. و این یعنی سابقه ای 30 ساله در امر آموزش استعدادهای برتر سینمایی کشورمان...



این انجمن هرساله حدود 6 هزار هنرجو از سراسر ایران می پذیرد و حاصل کار این هنرجویان نیز تولید 2 هزار فیلم کوتاه در سال می باشد.

در عرصه بین المللی  آثار تولیدی انجمن در جشنواره های معتبری نظیر کن ، مارسی ، ونیز و... از 16 کشور مهم سینمایی مثل فرانسه ، ایتالیا ، دانمارک ، آلمان و... به نمایش درآمده و جوایز بسیاری هم نصیب فیلمسازان جوان انجمن شده است.

این انجمن با بهره گیری از بهترین اساتید در سراسر کشور،سعی در پرورش جوانان خلاق و فراهم کردن شرایط ورود آنها به فضای حرفه ای سینمای ایران دارد...

برای مشخص شدن اعتبار این انجمن تنها یک مثال میزنم و آن هم اینکه فیلمسازانی نظیر اصغر فرهادی نیز کار خود را با فراگیری اصول سینما در همین انجمن شروع کرده اند و امروز به جایگاه فعلی شان رسیده اند...

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این انجمن به لینک زیر که مربوط به وبسایت این انجمن است مراجعه فرمایید :

انجمن سینمای جوانان ایران

و یا در بخش نظرات همین پست ، سوالات و ابهامات خودتون رو مطرح کنید و بنده پاسخگوی شما خواهم بود...


نظرات  (۳)

۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۳ بهنام جعفری
وبلاگ خوبی داری دوست عزیز موافق بودی تبادل لینک کنیم
پاسخ:
ممنونم بهنام جان ، نظر لطفته...
خوبی از خودتون و تمام کاربران عزیز سینما 7 هستش...

راستش فعلا قصد تبادل لینک ندارم،اما اگر چنین قصدی داشته باشم حتما خبرت خواهم کرد...
بازم ممنون...
سلام و عرض ادب
من قصد شرکت در دوره های فیلمبرداری و تدوین دارم
میخواستم ببینم بین کانون سینماگران جوان،انجمن سینمای جوانان،مدرسه عالی هنر پارسیان و مجتمع فنی تهران کدوم کاربردی تر و مفید هستن
ممنون میشم راهنمایی کنید،واقعا سردرگم هستم.
پیروز باشید
پاسخ:
سلام دوست عزیز
والا به نظر من دوره های انحمن سینمای جوانان ایران از هرلحاظ مناسب هستند.
هم اینکه هزینه شون به نسبت جاهای دیگه مناسبه و هم اینکه استادهاشون خوبند. و هم اینکه هدف انجمن واقعا پرورش استعدادهای جوان هستش و مثل جاهای دیگه فقط دنبال پول نیستند و دوره هاش عملی و مفید هم هستند....
کلاس هاش هم دو حالت داره:
یک حالتش تک درسه و شما مثلا تک درس تدوین برمیدارید و شرکت میکنید.
یک حالتش هم دوره بلند مدت فیلمسازیه که تمام دروسی مثل عکاسی، فیلمنامه، تدوین، کارگردانی، تصویربرداری و... رو توش میگذرونید...

تلفنش رو از سایتش یا 118 بگیرید و ازشون راهنمایی های بیشتر رو بگیرید...

امیدوارم که موفق باشید و مسیر درستی رو انتخاب کنید و بدرخشید...


ممنون از محبتت بزرگوار
من ساکن کرجم
دیروز عصر یه سررفتم به آدرس انجمن سینمای جوان کرج
متاسفانه بسته بود
ولی یه ساختمون کهنه که شیشه ی درب ورود شکسته بود و اعلامیه ها و فراخوان هاش که برای سال ۸۸ بود هنوز رو دیوار بود و نشون میداد رسیدگی نمیشه
و صندلی های شکسته پر بود تو تراس ساختمون و کثیف بود کلا از بیرون همه چیز
انگار چند سالیه متروکه ست
راستش خودمم دلم پیش انجمن سینمای جوانان هم بخاطر اعتبارش برای شرکت در جشنواره ها هم هزینه که اقعا مهمه برام
اما یکم دلسرد شدم وقتی اونجوری دیدم
پاسخ:
قربان شما، خواهش میکنم دوست عزیز
والا من خودم از اوضاع انجمن کرج و کم و کیفش بی خبرم چون خودم ساکن تهران هستم.
 گرچه که ساختمون تهرانش هم خیلی قدیمیه اما خب میدونم انجمن بسیار معتبر هستش...

جالبه بدونی اصغر فرهادی کارش رو از شرکت در دوره های انجمن سینمای اصفهان شروع کرده...
و من فکر میکنم انجمن جای خوبی باشه...

البته واقعا از اوضاع کرج بی خبر هستم و اطلاعات دقیقی ندارم...

امیدوارم راهت رو پیدا کنی و درضمن ناامید هم نشی و تلاشت رو ادامه بدی همیشه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی